MIJN TAAL
MET WOORDEN
VERBEELD
VOOR JOU
DOOR HET RAAM
Etalagecampagne met online dichtbundel
Concept, Uitvoering, Pitch
Wanneer iemand eenzaam overlijdt verdwijnt een groot deel van zijn bestaan. Persoonsgegevens worden afgeschermd en alleen initialen worden openbaarlijk gemaakt. Dichters van Stichting Eenzame Uitvaart zetten zich in om aan de hand van overgebleven spullen in het huis van deze persoon een gedicht te schrijven. De voordracht van het gedicht vindt plaats tijdens de uitvaartplechtigheid, waar meestal alleen de dichter en een medewerker van de Amsterdamse gemeente aanwezig zijn.
De afscherming van identiteit zondert af en laat zien hoe we met eenzaamheid omgaan: we verliezen het zicht op diegene die niet gezien worden.
Deze campagne stelt de voorwerpen tentoon die een stukje menselijkheid laten zien van iemand die vergeten is in afgeschermde winkeletalages.
Ons doel is eenzaamheid tastbaar te maken en mensen te laten nadenken wat er gebeurt als je eenzaam overlijdt.
Daarnaast nodigt het je uit om deel te nemen aan de verschillende initiatieven die Stichting Eenzame Uitvaart uitzet.
Opdrachtgever: Uitvaartmuseum Tot Zover
Art Director: Ward Snippe
Creatie en Copywriter: Jelmer Vellinga