MIJN TAAL
MET WOORDEN
VERBEELD
VOOR JOU
PINK RIBBON CAMPAGNE 2019
TVC
Copy, Concepting, Pitch
Het is een bekende campagne die jaarlijks terugkeert in de maand Oktober: Borstkankermaand. 1 op de 7 vrouwen krijgt nog steeds borstkanker en daar draaide de campagne om. Centraal deze campagne is de bekende Pink Ribbon Armband. De opbrengsten voor de armband gaan naar het onderzoek en de nazorg van vrouwen met borstkanker. Aan ons de taak om de Nederlandse consument te activeren deze armband te kopen en zo zichbare steun te geven aan dit doel.
Hoe zorg je dat de doelgroep bekend raakt met de waarde van de armband? Door te laten zien wat voor effect de armband heeft. De accessoire zorgt voor een zichtbare boodschap dat doorgegeven wordt door te dagen. Zo is een reclamecampagne ontwikkeld, genaamd: hand in hand. Te beginnen met een willekeurige persoon op straat en door te geven tot je eindigt bij de persoon waar het allemaal om draait: die ene persoon die jouw steun nodig heeft.
De boodschap uit zich in een film voor TV en andere digitale kanalen en stond centraal in radio reclames, OOH reclames, banners, PR, print en social media posts. Met succes! De voorverkoop voor de armband is in 2019 verdrievoudigd tegenover 2018.
Opdrachtgever: The Oddmonks, Pink Ribbon
Art Director: Ward Snippe
Creatie en Copywriter: Jelmer Vellinga
Camera: Jaap Vliegenthart